h1 - h2

Go down

h1 - h2  Empty h1 - h2

Pisanie by Arcanine 29.04.20 19:34

Umiejętności

Magia jest nieodłącznym elementem życia czarodziejów. W dużej mierze to właśnie na niej oparte są zasady funkcjonowania w świecie magicznym, a co za tym idzie - także na wszelkiego rodzaju zajęciach, którymi na co dzień parają się ludzie. Ich rozwijanie określamy mianem umiejętności, którymi następnie można posługiwać się zarówno w wymiarze zawodowym, jak i społecznym.

Umiejętności nabyte to wszelkiego rodzaju zdolności, których postać może się nauczyć, wykraczające poza zwykłe, dostępne dla wszystkich zaklęcia. Zostały one podzielone na trzy kategorie – łatwe, dostępne dla wszystkich użytkowników, skomplikowane - otrzymywane pod stworzony koncept postaci oraz specjalne, które gracz może rozwijać wyłącznie fabularnie za zgodą administracji. Nie ma możliwości posiadania umiejętności specjalnej w ramach pakietu startowego!

Umiejętności nabytych można nauczyć się fabularnie lub poprzez wykupienie odpowiednich poziomów za fasolki. Przed wykupieniem należy sprawdzić, czy postać spełnia wymagania podane poniżej.

Każda postać posiada wypisane umiejętności na poziomie zerowym, dopóki tego nie zmieni. Posiadanie poziomu wyższego niż zerowy należy odnotować w karcie rozwoju.

Umiejętność zakładania klątw czy pieczęci zajmuje jedno miejsce w ilości posiadanych przez postać umiejętności, tak jak umiejętność łamania klątw lub pieczęci. Posiadanie równocześnie umiejętności zakładania i łamania jest liczone osobno, więc postać, która potrafi przykładowo zakładać i łamać klątwy, poświęca na to dwa miejsca.

Podstawowe wymagania

Startowa ilość umiejętności (przyznawana przy akceptacji Karty Postaci wraz z ilością fasolek) jest ograniczona poprzez wiek postaci:
- do 23 roku życia są to dwie umiejętności na poziomie średnim lub trzy na niskim,
- od 24 do 35 roku życia są to dwie umiejętności na poziomie średnim i dwie na niskim,
- od 36 do 50 roku życia są to trzy umiejętności na poziomie średnim i dwie na niskim,
- powyżej 50 roku życia są to jedna umiejętność na poziomie wysokim i dwie na średnim.
Niekoniecznie jednak trzeba stosować się do narzuconego powyżej szablonu. Przykładowo - postać mająca 50 lat może, zamiast jednej umiejętności na poziomie wysokim, dobrać sobie jedną na poziomie średnim lub niskim. Z kolei postać mająca 36 lat może, zamiast trzech umiejętności na poziomie średnim, wybrać trzy na poziomie niskim. Innymi słowy - jeśli powyżej zaprezentowany wzór gryzie się z koncepcją na postać, jaką opracował sobie gracz, może on ją dowolnie modyfikować, o ile zawrze w niej przelicznik "1 do 1". Bezwzględnie zabrania się zamiany, przykładowo, jednej umiejętności na poziomie wysokim na dwie umiejętności na poziomie średnim czy dwóch umiejętności na poziomie średnim na jedną umiejętność na poziomie wysokim.

Umiejętności mogą posiadać ograniczenia dotyczące ilości miejsc dostępnych na start dla użytkowników. Informację o tym zawarto na samym końcu opisu danej umiejętności. Uprasza się o zwrócenie na to swojej uwagi przed wykupieniem umiejętności! W przypadku gdy lista osób posiadających daną umiejętność jest zamknięta, możliwa jest wyłącznie fabularna nauka – poczynając od poziomu niskiego.

Jedna postać w ciągu całego swojego życia nie może rozwinąć więcej niż sześciu umiejętności na poziomie wyższym niż zero.
Przykładowo: postać mająca 20 lat na start, czyli po zaakceptowaniu Karty Postaci, wraz z określoną ilością fasolek (w jej przypadku 40), otrzymuje trzy miejsca na umiejętności na poziomie niskim. Nie istnieje coś takiego, jak fabularne zwiększanie się limitu posiadanych miejsc na umiejętności, to znaczy - jeżeli postać mająca 20 lat dorośnie na fabule do wieku 24 lat, nie oznacza to, iż automatycznie zyskuje kolejne (czwarte) miejsce na umiejętność. Limity wiekowe opisane w "Podstawowych wymaganiach" dotyczą wyłącznie startowego wieku postaci, to znaczy wieku, który miała w momencie tworzenia przez gracza Karty Postaci. Tak, jak zostało wspominane, maksymalnie może być ich sześć.

Istnieje również wymaganie fabularne wynikające z potrzeby zachowania logiki - słodka, pomocna, niewinna osiemnastoletnia absolwentka Hogwartu nie ma żadnego powodu aby uczyć się nekromancji, ponieważ posiadany poziom spaczenia jej na to nie pozwala.  Przed zdecydowaniem się na daną umiejętność należy zastanowić się czy aby na pewno pasuje ona do postaci.

Fabularna nauka

Uczenie się umiejętności na fabule wymaga czasu i zaangażowania w sesje ich dotyczące. Nie da się osiągnąć praktycznie nic w jeden miesiąc - zanim gromadzona przez postać wiedza zacznie kiełkować, minie dużo dłuższy okres.
Można łączyć fabularną naukę tylko dwóch umiejętności w następujący sposób:
- obie umiejętności (niezależnie od podziału na łatwą lub skomplikowaną) są na poziomie zerowym i nauka obejmuje przejście na poziom niski,
- obie umiejętności łatwe są na poziomie niskim i nauka obejmuje przejście na poziom średni;
- umiejętność łatwa jest na poziomie zerowym/niskim i nauka obejmuje przejście na poziom niski/średni, przy jednoczesnej nauce umiejętności skomplikowanej z poziomu zerowego na poziom niski.
- umiejętność łatwa jest na poziomie zerowym i nauka obejmuje przejście na poziom niski, przy jednoczesnej nauce umiejętności skomplikowanej z poziomu zerowego/niskiego na poziom niski/średni.

Umiejętność specjalna jest na tyle pochłaniająca postać, że w trakcie jej nauki nie może odbywać się nauka innych umiejętności.

Umiejętności łatwe

Poziom niski – Aby przejść z poziomu zerowego na ten poziom w umiejętności łatwej, trzeba rozegrać przynajmniej cztery posty, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć]. Muszą one rozegrać się na przestrzeni minimalnie fabularnego miesiąca.
Poziom średni – Aby przejść na ten poziom, trzeba rozegrać przynajmniej dwanaście postów, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć oraz rozegrać jedną sesję z MG, którą poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesje z MG powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie trzech fabularnych miesięcy. Posty i miesiące z poziomu niskiego nie wliczają się.
Poziom wysoki – Aby przejść na ten poziom umiejętności łatwej, trzeba rozegrać przynajmniej dwadzieścia cztery posty z wykorzystaniem danej umiejętności oraz cztery sesje z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty, jak i sesje z MG, powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie sześć fabularnych miesięcy. Sesje i miesiące z średniego nie wliczają się.

Umiejętności skomplikowane

Poziom niski – Aby przejść z poziomu zerowego na ten poziom w umiejętności skomplikowanej, trzeba rozegrać przynajmniej osiem postów, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć oraz rozegrać jedną sesję z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesja z MG muszą one rozegrać się na przestrzeni minimalnie dwóch fabularnych miesięcy.
Poziom średni – Aby przejść na ten poziom, trzeba rozegrać przynajmniej dwadzieścia cztery posty, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć oraz rozegrać trzy sesje z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesje z MG powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie sześć fabularnych miesięcy. Posty i miesiące z poziomu niskiego nie wliczają się.
Poziom wysoki – Aby przejść na ten poziom umiejętności skomplikowanej, trzeba rozegrać przynajmniej czterdzieści osiem postów z wykorzystaniem danej umiejętności i napisać sześć sesji z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty, jak i sesje z MG, powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie dwunastu fabularnych miesięcy. Sesje i miesiące z średniego nie wliczają się.

Umiejętności specjalne

Poziom niski –  Aby przejść z poziomu zerowego na ten poziom w umiejętności specjalnej wymagana jest zgoda administracji. Po uzyskaniu zgody trzeba rozegrać przynajmniej dwanaście postów, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć oraz rozegrać trzy sesje z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesje z MG muszą rozegrać się na przestrzeni minimalnie trzech fabularnych miesięcy.
Poziom średni – Aby przejść na ten poziom, trzeba rozegrać przynajmniej trzydzieści dwa posty, w których postać uczy się danej umiejętności i próbuje jej użyć oraz rozegrać sześć sesji z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesje z MG powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie ośmiu fabularnych miesięcy. Posty i miesiące z poziomu niskiego nie wliczają się.
Poziom wysoki – Aby przejść na ten poziom umiejętności specjalnej, trzeba rozegrać przynajmniej sześćdziesiąt postów z wykorzystaniem danej umiejętności oraz dwanaście sesji z MG, który poprowadzi nauczyciela postaci. Zarówno posty jak i sesje z MG powinny zostać rozegrane na przestrzeni minimalnie piętnastu fabularnych miesięcy. Sesje i miesiące z poziomu średniego nie wliczają się.

Osiągnięcie danego poziomu zaawansowania należy umieścić w temacie aktualizacji swojej postaci wraz z kodem na umiejętności. Obok uprasza się o odnotowanie fabularnej daty zdobycia poziomu zaawansowania umiejętności, ponieważ będzie ona potrzebna później, przy odliczaniu czasu wymaganego do zdobycia kolejnych poziomów.

Regulamin fabularnego zdobywania umiejętności

1. Aby rozpocząć naukę, należy utworzyć wątek w dziale swojej postaci. Jego nazwa powinna brzmieć: "Nauka umiejętności: [nazwa umiejętności] (poziom niski/średni/wysoki)".
Przykładowo: "Nauka umiejętności: Miotlarstwo (poziom niski)".

2. Aby nauczyć się umiejętności, należy napisać określoną liczbę postów. Została ona wskazana w "fabularnej nauce".

3. Każdy post można napisać tylko raz na jeden fabularny tydzień. To, który tydzień fabularny odbywa się aktualnie, zawsze jest uwzględnione w temacie daty i pogody. Nie ma możliwości podjęcia nauki wybranej umiejętności wcześniej/później niż wskazuje aktualny czas na forum.
Przykładowo: postać, która chciałaby się nauczyć umiejętności na poziomie niskim umiejętności łatwej, musi napisać 4 posty, po jednym na jeden tydzień fabularny.

4. Jeden post jest równy jednej próbie nauczenia się umiejętności. Należy opisać w nim, w jaki sposób postać spróbowała podjąć naukę, a jeśli wymaga tego umiejętność, także rzucić kością i zinterpretować wynik. Podczas nauki trzeba dostosować się do opisu, który został zawarty pod określonym poziomem umiejętności, który aktualnie posiada postać.
Przykładowo: postać, która uczy się umiejętności na poziomie niskim, dostosowuje się do opisu umiejętności poziomu zerowego, a postać, która uczy się umiejętności na poziomie średnim, dostosowuje się do opisu umiejętności poziomu niskiego.

5. W każdym poście poświęconym nauce trzeba napisać konkretną datę (np. na samej górze posta), która wskaże, w jakim dniu postać odbywa naukę.

6. W przypadku poziomów, które wymagają udziału MG, sesja powinna odbyć się w Myślodsiewni – tytuł takiej rozgrywki powinien brzmieć: "Nauka umiejętności: [nazwa umiejętności] (poziom niski/średni/wysoki), sesja nr X/Y". W miejscu X wpisujemy, którą sesję z MG o nauce danej umiejętności rozgrywamy, a w miejscu Y wpisujemy ilość sesji z MG, które obowiązują na danym poziomie. MG ma obowiązek poprowadzić sesję z nauką umiejętności, wcielając się w postać mentora postaci. Gracz, który jest zainteresowany nauką, może pisać do MG w tym temacie.
6.1. Sesja z MG, obejmująca naukę wybranej umiejętności, powinna zawierać minimum sześć postów na głowę. Do postów nie wliczają się posty rzutu kością.
6.2. MG wciela się w postać mentora postaci – gracz powinien dostarczyć MG informacje o swojej wizji nauczyciela (np. sposób podejścia do ucznia). W przeciwnym wypadku MG samodzielnie wykreuje postać nauczyciela, która będzie towarzyszyć postaci przez cały proces nauki umiejętności.

7. Gdy nauka postaci dobiegnie końca, temat z nauką umiejętności i sesjami z MG w Myślodsiewni, zostaną zablokowane. Prośbę o przeniesienie tematu nauki z MG w myślodsiewni do zakończonych i zablokowanie tematu z nauką umiejętności, należy zgłosić w temacie próśb.

8. Nauka umiejętności nie jest traktowana jako sesja fabularna. Tylko za sesje z MG przysługują graczowi fasolki jak za zwykłe sesje fabularne. MG może również, wedle własnego uznania, przyznać dodatkowe 3 fasolki za szczególnie wyróżniające się zaangażowanie w naukę.
8.1. Zgodnie z ww. dodatkowe 3 fasolki, które MG może przyznać, dotyczą:
a).1 fasolka – wykreowania przez gracza postaci nauczyciela (krótka charakterystyka – ok 200 słów, wypisanie kilku nawyków, objaśnienie podejścia do ucznia),
b) 1 fasolka – regularne odpisy po stronie gracza i rozbudowane posty (minimum 250-300 słów każdy),
c). 1 fasolka – prezentowanie pilności w nauce postaci, zdobywanie wiedzy merytorycznej (np. wyszukiwanie dodatkowych informacji w księgach) w rozgrywce na fabule (taką wzmiankę należy zgłosić MG na PW z linkiem do posta).

Mechaniczna nauka

Mechaniczna nauka polega na kupowaniu poziomów umiejętności za fasolki.

Spis treści

1. Alchemia
2. Animagia
3. Czarowanie bez różdżki
4. Eksterioryzacja
5. Egzorcyzmy
6. Fale
7. Gra na instrumencie
8. Hipnoza
9. Kształtowanie magii
10. Krawiectwo
11. Kowalstwo
12. Legilimencja
13. Malarstwo
14. Miotlarstwo
15. Nekromancja
16. Oklumencja
17. Opętanie
18. Oswajanie
19. Różdżkarstwo
20. Rzeźbiarstwo
21. Siła woli
22. Tańce rytualne
23. Teleportacja
24. Tworzenie eliksirów
25. Tworzenie horkruksów
26. Tworzenie mechanizmów
27. Wyczuwanie aur
28. Zaklęcia niewerbalne
29. Zakładanie i łamanie klątw
30. Zakładanie i łamanie pieczęci
Arcanine
Arcanine
NAZWA RANGI


Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach