Go down


Punkty.

Pisanie by Arcanine on 07.03.18 4:15

Ostatnio debatowałem sobie o tych naszych misjach. Wydarzeniach. O nagrodach. Połowa z nas ma całą masę rewelacji i lezie po kolejne – bo może. Bo zdobywanie ich nie stanowi praktycznie żadnego wyzwania. A gdyby dodać kolejny punkt, który trzeba spełnić, aby móc się targnąć na coś nowego?

Pomyślałem o punktach. To tylko luźna propozycja i nie jest jeszcze obmyślona. Ale uznałem, że za główny motyw dam doświadczenie postaci.

Aktualnie każdy może rzucić się na misję obojętnie jakiego stopnia i wyjść z niej zwycięsko. Postać mająca dwa dni jest tak samo postrzegana jak postać z dwuletnim stażem. Nie chcę w żadnym wypadku uniemożliwiać komukolwiek uczestnictwa w misjach. Ale chcę te możliwości uszczuplić i „zmusić” poniekąd do odgrywania pewnych scen.

Uznałem, że niezłym motywem byłyby progi.
Dajmy na to:
0-50 – łatwe misje
51-150 – średnie misje
151-250 – trudne misje
250+ – bardzo trudne misje

W czym rzecz?
W tym, że dopiero po zdobyciu określonej liczby punktów można startować na daną misję. Zakładam, że za odgrywanie wydarzeń dostawałoby się po 5-10 punktów, dlatego samo dobicie do misji średnich to żadne wyzwanie. Schody pojawiają się później.

Wytłumaczenie?
Otóż – osoby z większą liczbą punktów mają większe prawdopodobieństwo przejścia misji. A raczej – powinny mieć. Dlaczego? Bo te punkty określają doświadczenie naszej postaci: ich wartość pokazuje, jak często ktoś uczestniczy w sporach, zatargach i innych fabularnych smaczkach, a jak wiadomo im więcej wydarzeń, tym większe rozeznanie. To jak w prawdziwym świecie: jeżeli parasz się różnych zawodów, to masz większe obycie, które później może ci pomóc zaadaptować się do sytuacji.
Aktualnie, jak mówię, nie jest to w ogóle rozpatrywane. Na forum może pojawić się ktoś, kto wskoczy, machnie misję o trudnym poziomie, zgarnie unikalną bestię, a potem nie będzie pisać przez pół roku, blokując możliwość posiadania zwierzęcia tym, którzy fabularnie byli i są bardziej aktywni.

Skąd punkty?
Myślałem o wydarzeniach, które rozgrywane są z pomocą MG, a które zwykle nie kończą się żadnym rarytasem. Tutaj za przykład dam motyw DOGS, które poszło po Gavrana, a wróciliśmy z niczym (i jeszcze dostaliśmy po mordach). Poza tym może ten temat byłby bardziej oblegany.

Nie sądzę też, żeby zebranie tych kilkudziesięciu punktów było szczególnym wyzwaniem jeżeli jest się aktywnym fabularnie. Poza tym często jest tak, że przeprowadzamy komuś wydarzenie i aż żal nam nie wynagrodzić pomysłowości gracza... ale jednocześnie nie ma sensu wciskana mu następnej bestii, kolejnej umiejętności, setnej mocy. Bo to zbyt łatwo przychodzi. Takie punkty byłyby już lepszą alternatywą.

Tracenie punktów
Żeby było ciekawiej można dorzucić opcję z odejmowaniem punktów.
Dałbym możliwość nieschodzenia poniżej progu średniego: jeżeli ktoś go nabił to niech już ma.
Jednak w momencie pójścia na misję trudną, punkty są zerowane do poziomu misji średnich.

Innymi słowy, na przykładzie:

1. Posiadasz 150 punktów.
2. Idziesz na misję o wysokim poziomie trudności.
3. Liczba twoich punktów wynosi 50.

Dlaczego? Uznałem, że dlatego, że im wyżej poprzeczka, tym większe ryzyko, większe parcie w nieznane. O ile wydarzenia łatwe i średnie niosą ze sobą nikłe konsekwencje nawet w momencie, w którym targamy się na niewiadomą, tak w przypadku misji trudnych/bardzo trudnych każdy bagaż doświadczenia jest na wagę złota. Nie wiem, czy przedstawiam to zrozumiale.

Myślałem też nad motywem pewnej kary dla ludzi, którzy olewają wydarzenia/misje: właśnie poprzez minusowe punkty (gdzie nie można zejść poniżej 50 punktów, o ile zostały zebrane). Oraz zerowanie (do równych 50. punktów) w przypadku kont, które wpadają do nieaktywnych. Nie wiem tylko czy w przypadku tego drugiego nie będzie to zbyt bolesne.

PLUSY
- Ruszenie systemu z mini-misjami.
- Świadomość zdobywania czegoś nawet na wydarzeniach, które wcześniej nie były nagradzane.
- Uniemożliwienie zgarnięcia wielu bestii/artefaktów/technologii przez jedną postać – ponieważ pójście na misję wymagałoby większego wkładu pracy niż dotychczas.

ZAKOŃCZENIE DYSKUSJI: 16 marca, godzina 19:00.


— Naprawdę jesteś niemiły — odparła — wiesz o tym? Masz problem z kobietami?
— Z mężczyznami, kobietami, psami. Nikogo nie faworyzuję — wyjaśnił. —
Wszyscy mnie wkurwiają.
avatar





Wilczur, poziom E
Posty fabularne :
428


Zobacz profil autora http://virusnatestowym.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry




 • 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach